Презентация, доклад конспект урока №5 подготовка к концерту. 2 класс. умк биболетова м.з. и др

Task 1 Unit Starter Lesson 4

Listen, point and repeat. Ask and answer (Listen, point and repeat. Ask and answer)

Click here to listen

Tapescript

– Oh five, ten, fifteen, twenty, twenty-five, thirty, thirty-five, forty, forty-five, ,functiony, fifty-five, o’clock.

(5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55, hour.)

Guide to answer

1. A. What time is it?

B: It’s eight fifteen.

2. A. What time is it?

B. It’s three forty.

3. A. What time is it?

B.It’s seven five

4. A. What time is it?

B. It’s one forty-five

5. A. What time is it?

B. It’s five thirty-five.

6. A. What time is it?

B. It’s two ten.

Translation

1. A. What time is it?

B. 8:15.

2. A. What time is it?

B. 3:40 am.

3. A. What time is it?

B. 7 o’clock 5

4. A. What time is it?

B. 1:45 am.

5. A. What time is it?

B. 5:35 am.

6. A. What time is it?

B. 2:10 am.

Unit Starter Grade 5: Back together! – Lesson 4

1. Task 1 Unit Starter Lesson 4

Listen, point and repeat. Ask and answer (Listen, point and repeat. Ask and answer)

Click here to listen

Tapescript

– Oh five, ten, fifteen, twenty, twenty-five, thirty, thirty-five, forty, forty-five, ,functiony, fifty-five, o’clock.

(5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55, hour.)

Guide to answer

1. A. What time is it?

B: It’s eight fifteen.

2. A. What time is it?

B. It’s three forty.

3. A. What time is it?

B.It’s seven five

4. A. What time is it?

B. It’s one forty-five

5. A. What time is it?

B. It’s five thirty-five.

6. A. What time is it?

B. It’s two ten.

Translation

1. A. What time is it?

B. 8:15.

2. A. What time is it?

B. 3:40 am.

3. A. What time is it?

B. 7 o’clock 5

4. A. What time is it?

B. 1:45 am.

5. A. What time is it?

B. 5:35 am.

6. A. What time is it?

B. 2:10 am.

2. Task 2 Unit Starter Lesson 4

Complete the sentence with “er” or “est” (Complete the following sentences with “-er” or “-est”)

1. Max is taller than HoLLy. But Leo is the _____cousin, (tall)

2. Leo’s skateboard is__________than Amy’s skates.

But Holly’s bike is the__________. (fast)

3. Holly is the___________cousin. But Max is____________than Leo. (young)

Guide to answer

1. tallness

2. faster – fastest

3. youngest – younger

Translation

1. Higher code than Holly. But Leo is the tallest cousin.

2. Leo surfs faster than Amy. But Holly rode the fastest bike.

3. Holly is the youngest cousin. But Max is younger than Leo.

3. Task 3 Unit Starter Lesson 4

Write the words in alphabetical order (Write the words arranged in alphabetical order)

Words in a dictionaryare inalphabetical order. We look at the first letter ofa word but when two words have the same first letter, look at the second letter. (Words are arranged in alphabetical order. Let’s look and sort by the first letter of the word, if 2 words have the same first letter, then sort by the 2nd letter. )

abcdefghijklmnopqrstu vwxyz

Guide to answer

Translation

4. Practice

Complete the sentences (Complete the following sentences)

1. She is (old) ………. than Miss Joeli.

2. My father is (old) ……….. in my family.

3. He is (young) ……. in my club.

4. John is (young) ……. than my sister.

5. I am (strong) …….. in my team.

6. I am (strong) …….. than my brother.

5. Conclusion

At the end of this lesson, you should memorize the following structures:

a. Question and answer structure

What time is it?

⇒ It’s …………

Eg

What time is it? (What time is it?)

⇒ It’s eight fifteen. (8 hours 15 minutes.)

b. Comparative with short-rhyming adjectives

S1 + be + Adj-er + coal + S2.

Eg

She is Taller than me. (She’s taller than me.)

c. Superlative with short-rhyming adjectives

S + be + the Adj-est …………

Eg

I am the tallness in my class. (I’m the tallest in my class.)

.
=============

Упражнение 2, с. 14

2. Chit-Chat. 

Учитель читает образец и объясняет задание. В парах учащиеся задают вопросы и отвечают на них, используя картинки упр. 1. Учитель подходит к учащимся и помогает им по мере необходимости. Затем некоторые пары выступают перед классом.

A: What’s William doing?
B: He’s skiing. He can ski really well.A: Что делает Уильям?Б: Он катается на лыжах. Он умеет катается на лыжах очень хорошо.

A: What’s Tom doing?
B: He’s sailing. He can sail really well.A: Что делает Том?Б: Он плывёт под парусом. Он умеет управлять парусом очень хорошо.

A: What’s Rose doing?
B: She’s skating. She can skate really well.A: Что делает Роуз?Б: Она катается на коньках. Она умеет кататься на коньках очень хорошо.

A: What’s Simon doing?
B: He’s playing the violin. He can play the violin really well.A: Что делает Симон?Б: Он играет на скрипке. Он умеет играть на скрипке очень хорошо.

A: What’s Dan doing?
B: He’s surfing. He can surf really well.A: Что делает Дэн?Б: Он занимается сёрфингом. Он умеет заниматься сёрфингом очень хорошо.

A: What’s Bob doing?
B: He’s diving. He can dive really well.A: Что делает Боб?Б: Он ныряет. Он умеет нырять очень хорошо.

Упражнение 4, с. 15

4. Read and answer the questions.  Прочитай и ответь на вопросы. 

My Best Friend

This is my best friend Craig. He’s nine years old. Craig has got short dark hair and blue eyes. He’s tall for his age and quite plump. Craig is very kind and friendly. In the picture Craig is playing soccer. He likes playing soccer in his free time. Craig is a good friend and we do a lot of things together!

Мой лучший друг

Это мой лучший друг Крейг. Ему девять лет. У Крейга короткие тёмные волосы и голубые глаза. Он высокий для своего возраста и довольно пухлый. Крейг очень добрый и дружелюбный. На картине Крейг играет в футбол. Он любит играть в футбол в свободное время. Крейг — хороший друг, и мы многое делаем вместе!

1 Who is James’ best friend?   James’ best friend is Craig.   Кто лучший друг Джеймса?   Лучший друг Джеймса Крейг.

2 How old is he?   He’s nine years old.   Сколько ему лет?   Ему 9.

3 What does he look like?   He has got short dark hair and blue eyes. He’s tall for his age and quite plump.   Как он выглядит?   У него короткие тёмные волосы и голубые глаза. Он высокий для своего возраста и довольно пухлый.

4 What’s he like?   He is very kind and friendly.   Какой у него характер?   Он очень добрый и дружелюбный.

5 What does he like doing in his free time?   In his free time he likes playing soccer.   Что он любит делать в свободное время?   В свободное время он любит играть в футбол.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
ГДЗ 1-2 класс
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: